• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77157
+
-

کمک مردم مرکزی  به بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: مردم این استان ۶ میلیارد ریال در سال جاری برای بازسازی عتبات عالیات کمک نقدی کردند.

«خلیل نجفی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مردم استان مرکزی علاوه بر کمک‌های نقدی، بیش از ۱۵۰ گرم طلا و ۹۰۰ متر‌ مربع ایزوگام برای بازسازی حرمین عسگریین(ع) در شهر سامرا اهدا کردند.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد ریال از ۶ میلیارد ریال کمک نقدی مردم استان مرکزی برای ساخت سرداب امام زمان(عج) در سامرا، ۹۰۰ میلیون ریال برای ساخت صحن مطهر حضرت زینب(س) در کربلا، ۸۰۰ میلیون ریال برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، ۶۰۰ میلیون ریال برای بازسازی بخشی از حرم امام حسین(ع)، ۱۴۰ میلیون ریال برای بازسازی بخشی از حرم امام علی(ع) در نجف اشرف، ۱۰۰ میلیون ریال برای ساخت بخشی از حرمین عسگریین(ع) و بقیه در دیگر طرح‌های عمرانی عتبات عالیات هزینه شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: شهرستان‌های اراک، خمین و زرندیه به ترتیب بیشترین کمک‌های نقدی و غیر نقدی را برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری کردند.

نجفی اظهار کرد: شمار قابل توجهی استادکار، سنگ کار، جوشکار، کچ کار و تاسیساتی نیز امسال از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند که در عملیات توسعه حرمین شریفین فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این ستاد در بازسازی و گسترش حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش موثری دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید